Ana Menü
Duyurular
Fotoğraf Galeri Vitrini
 
Anaokulu Fotoğrafları  
 

 
Anaokulu Fotoğrafları  
 

 
Yaz Okulu Fotografları  
 

 
Yaz Okulu Fotografları  
 

Ziyaretçi Sayısı
Şu An Sitede: 2
Bugün : 52
Dün : 339
Bu Ay : 6887
Spor Merkezi

 




Fitness

Fitness kelime anlamı olarak "Sağlıklı ve formda olmak"dır. Bir çok egzersize dayalı bir spordur.

Diğer bütün sporlardan farklı olarak temelde kasların tek tek aletli ya da aletsiz çalıştırılmasıyla sıkılaştırılması ve güçlendirilmesi amaçlanır. Esasen bütün sporların temelidir. Çünkü her spor dalında vücutta ağırlıklı kullanılan kas grupları vardır. Bu kas gruplarına kondisyon kazandırılması için fitness egzersizlerine başvurulur.

Her amacın antrenman programı birbirinden farklıdır. Fitness sporunda bir standarttan söz edilemez. Yani, her yaşın, her hayat tarzının ve vücut tipinin birbirinden farklı olarak bir uzman tarafından takip edilen çalışma şekli olmalıdır. 16 yaşında bu Spora baslayabilirsiniz.

Bu sporun vücut geliştirmeden iki farkı bulunur: Öncelikle gelişmek için değil sağlık için yapılır. Ayrıca bir fitness antrenmanında kardiyovasküler çalışma (koşmak, pedal çevirmek gibi sizi nefes nefese bırakacak, kalori harcatan ve zindelik sağlayıcı egzersizler) ağırlık çalışması ile birlikte yapılır. Bu nedenle kaslar fazla büyümez, sadece sıkılaşır ve estetik bir görünüm alır.

Fitness sporu vücutta bol bol endorfin, östrojen veya testesteron hormonu salgılanmasını sağlar. Bu da, kişinin kendisini psikolojik olarak daha iyi ve zinde hissetmesini sağlar. Vücudun forma girmesi de özgüveni arttırır. Metobolizmayı hızlandırır. Enerjiyi arttırır. Uykuyu düzenler. Psikolojik iyilişme sağlayarak stresden uzaklaştırır. Daha sağlıklı ve hızlı düşünmeyi sağlar. Kalp ve damar sistemini güçlendirir. Uzun dönemli fitness sporuyla uğraşanların kanser ve kalp krizine yakalanma riski düşüktür. Kalori yakmayı sağladığından şeker hastaları için önerilir.

Antrenmana başlamadan önce risklerini öğrenmek gerekir. Uygun kıyafet giyilmeli ve özellikle spor ayakkabı seçimine dikkat edilmelidir. Uzman eğitmenlerin vereceği antreman programına uyulmalıdır. Sakatlanmamak için antreman öncesi streching hareketleriyle adalenin ısınması gerekmektedir. Ağırlık egzersizinde hareketlerin nizami yapılması önemlidir. Yeni başlanıyorsa hafif bir antrenman uygulanmalı zamanla ağırlıklar arttırılmalıdır.

 

Aerobik

 

Aerobik kelimesi "Oksijen ile" anlamına gelmekte ve kasların enerji üretim sürecindeki oksijen kullanımına atıfla kullanılmaktadır.

Aerobik egzersiz tipi kasların uzatılmış zaman aralıklarıyla orta düzeyli zorlanmasından başlayan ve yüksek kalp atım oranının korunduğu egzersizleri içermektedir. Bu tip egzersizlerde enerji yağların ve glükozun oksijen kullanılarak yakılmasıyla sağlanır.

Aerobik egzersiz programı ilk olarak Dr. Kenneth H. Cooper tarafından 1960'lı yıllarda kalp ve akciğerlerin güçlendirilmesine yönelik olarak geliştirilmiştir.

1970'lerden sonra Dr. Cooper'in The New Aerobics kitabı ve 80'lerde Jane Fonda ve Richard Simmons gibi ünlülerin Aerobik videoları ve televizyon şovları ile ünlenen Aerobik ise Aerobik egzersizin bir türüdür.

Aerobik egzersizlerle kalori etkin bir şekilde yakılır ve bunun sonucunda vücut ağırlığının kaybedilir.Araştırmalar Aerobik egzersizin şu faydalarının olduğunu doğrulamıştır:

Kasların güçlendirilmesi

Kalp kaslarının güçlenmesi

Kan basıncının düşürülmesi ve genel dolaşımın iyilişterilmesi

Vücudda kırmızı kan hücrelerinin toplam sayısının artışı ve bedenin daha fazla oksijen alımının sağlanması

 

Body Building

Ağırlık antremanı iskelet kaslarının hacmi ve gücünü arttırmaya yönelik bir egzersiz çeşididir. Doğru uygulandığında ağırlık kaldırma yalnızca güç arttırmayı sağlamaz aynı zamanda sağlık üzerinde de olumlu etki yapabilmektedir.

En yaygın ağırlık antreman metodu çalışma programı içinde kullanılan ağırlıkların tedricen arttırılmasıdır. Çeşitli aletlerle ve çalışma programlarıyla belirli kas gruplarının uygulanan diğer spor türlerine yardımcı olabilmesi ya da sadece sağlık ve fitness için geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Ağırlık antremanı vücut geliştirme, halter ve güç kaldırışları gibi sporlardan farklı olmakla birlikte bu sporların antremanlarının da bir parçasıdır.

 

Uzakdoğu Sporları

Uzakdoğu sporları, daha çok Çin ve Japonya gibi ülkelerin çoğunluğunu oluştuğu sporlardır. Bunlar, Çin ve Japon savunma sanatları altında izlenmektedir. Çin ve Japon sporlarının ardında başka sporlarda bulunmaktadır. Bu sporlar şunlardır;

Çin Savunma Sanatları

Kung Fu, Wushu, San Soo

Japon Savunma Sanatları

Koryü, Sumo Güreşi, Jujutsu, Aikido, Katana, Karete, Judo, Kendo, Koru-Su

Hindistan Savunma Sanatları

Gatka

Malla-Yuddha

Pehlwani

Kalaerippayattu

Silambam

Kore

Hapkido

Hankumdo

Soobak

Tekvando

Taekyon

Filipinler

Eskrim

Silat

Viednam

Vovinam

Tayland

Muay Thai

 

Fotoğraf Galerisi
Fotoğraf Galeri Vitrini
 
Anaokulu Fotoğrafları  
 

 
Anaokulu Fotoğrafları  
 

 
Yaz Okulu Fotografları  
 

 
Yaz Okulu Fotografları  
 

English French German Russian Italian Dutch Portuguese Japanese Arabic Chinese Simplified

2013 © 23nisan.com.tr - Yonca Sistem ile hazırlanmıştır.
357868 Tekil Ziyaretçi
Kullanıcı Adı Şifre